wtorek, 15 lipca 2014

Warzywnik...

Warzywnik to rzecz bez, której nie wyobrażam sobie działki. Uwielbiam rano lecieć na warzywnik, narwać szczypioru, rzodkiewek i ze śniadaniowego białego sera uczynić prawdziwą ucztę dla oczu i podniebienia. 
W tym roku, że względu na rewolucję nawodnieniową wysiewałam i sadziłam dość późno ale plony są! Oto dowody :) 


A z tego co powyżej powstała przepyszna sałatka :) 


Pracy przy warzywniku jest sporo. Gdy skończę pielić dwunastą skrzynię mogę wracać do pierwszej ;) Ale nie ma to jak własne warzywa! I warto! na prawdę warto.
W ramach eksperymentu spróbuje "podwiesić" ogórki. Ciekawe czy w tym roku będzie co podwieszać bo szczerze mówiąc ogórki u nas jakoś kiepsko rosną....


Ogólne spojrzenie na warzywnik:



I troszkę zbliżeń... Pomidorki z "Pomidorolandii" ładnie rosną:


Fasolka szparagowa w tym roku również nie zawiodła :) 


I różności: seler, czosnek, koper i ogórki.... koper ma niesamowity zapach! Dla mnie to zapach lata :) 


Marchew, por, czosnek i kalarepa, która postanowiła zdrewnieć ;) Człowiek całe życie się uczy a ja nauczyłam się, że kalarepę trzeba cieniować ;) 


Brukselka, koper i groszek cukrowy.


Rzodkiewki (drugie siew), sałata, seler i fasola "Jaś". Pierwszy raz moje sałaty zawiązały główki!


Marchew i cebula.


I kwiaty, których moim zdaniem na warzywniku zabraknąć nie może: kosmosy :) 


Kolorowym akcentem kończę i pozdrawiam serdecznie :) 
Gośka

4 komentarze:

  1. Przewspaniały warzywnik, duży wybór warzyw i jarzyn, prawdziwa uczta dla oczu i zapewne dla podniebienia:) Gosia a pod ogórki dawałaś obornik? a cebulę, żeby była większa trzeba łamać szczypior:) moje ogórki są podwieszone całe 3 krzaczki, rosną z fasolką pnącą:) śliczne zdjęcia i widać na nich pracę wykonaną przez Gospodynię:) buziolki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej... Małgosiu, od dawna podziwiam Twoją pracowitość !!! I przede wszystkim to, ŻE CI SIĘ CHCE !!! Chce Ci się siać, sadzić, pielęgnować... przycinać, "przerabiać" rabaty, pielić... projektować ogród Bogdy ( chociaż to nielada przedsięwzięcie;-)))... przyjmować gości, organizować zloty Ogrodomaniaków !!! Wiem, że już to wszystko nieraz słyszałaś/czytałaś... ale myślę, że trzeba chwalić taką cudowną osobowość jak Twoja !!! Pozdrawiam serdecznie w tych trudnych dla Was chwilach !!! Składam jednocześnie kondolencje z powodu Waszej straty, Gabrysia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Własny warzywnik w ogrodzie to rewelacyjna sprawa! Można mieć zawsze własne warzywa pod ręką i korzystać z nich, kiedy chcemy. Ja w tym roku planuję posadzić seler, bo brakuje mi go w moim warzywniku. Na stronie https://studiodomu.pl/jak-sadzic-seler-zeby-byl-duzy-podstawy-uprawy-selera/ sprawdzam, jak w ogóle taki seler sadzić.

    OdpowiedzUsuń